Týdenní plán

18. 11. – 22. 11. 2024

Integrovaný blok: Podzimní čarování

Téma: (Ne)vhodné chování

Cíle týdne:

  • Seznámit se s vánoční písničkou a básničkou
  • Mít povědomí o slušném chování
  • MD – Umět pozdravit, slušně o něco požádat, poděkovat; zvládnout vybarvit jednoduchou omalovánku dle barevné předlohy; bezpečně zacházet s nůžkami
  • SD – nebát se komunikovat; rozeznat vhodné x nevhodné chování; bezpečné x nebezpečné chování; převyprávět krátký příběh

Nabídka činností:

Tento týden se s dětmi zapojujeme do osvětové a preventivní akce Bubnovačka, jejíž smyslem je prevence násilí v blízkých vztazích. S dětmi si budeme povídat o pocitech a jejich významu, v jakých situacích daný pocit prožíváme, které nám jsou příjemné a které ne. Řekneme si, co znamená násilí, jak ho rozpoznat a popřípadě jak se mu bránit. Prostřednictvím bubnování podpoříme hlasy dětí, které se staly obětí násilí v rodinně a ve společnosti nejsou slyšet. Děti si zdramatizují pohádku O neposlušných kůzlátkách, budou hrát pohybové hry a cvičit se Sokolem. Také se seznámí s vánoční písničkou a básničkou.

Seznamujeme se s tématem týdne, povídáme si o emocích, povedeme diskuzi o nevhodném, nebezpečném chování

Poslechneme si příběh – Jak si Táďa poradil s násilím

SD – Bubnujeme, tak aby nás bylo slyšet

Cvičíme se Sokolem a hrajeme pohybové hry.

Seznamujeme se s písničkou "Půjdem spolu do Betléma" a s básničkou.

Dramatizujeme pohádku O Neposlušných kůzlátkách.

MD - Modelujeme, malujeme, kreslíme, vybarvujeme; spontánní hrou upevňujeme vzájemné vztahy

Činnosti zaměřené pro děti s povinným předškolním vzděláváním:

PL – šikmé, rovné čáry – rozvoj jemné motoriky, grafomotoriky; tvarová podobnost

Převyprávění krátkého příběhu; určování rýmů – rozvoj sluchového vnímání, vyjadřování, řeči

Dle obrázků rozpoznat nevhodné chování – rozvoj sociálních dovedností

Upevňování dovednosti zavazování uzlu, nácvik dovednosti zavazování tkaniček

Skoky přes švihadlo – rozvoj hrubé motoriky, koordinace pohybů

Pobyt venku

Kladen důraz na samostatnost, sebeobsluhu při oblékání se (dítě se učí zapínat si bundu, oblékat si kalhoty, mikinu, obouvat si boty, nasazovat rukavice atd.). Děti rozvíjí interpersonální oblast – obrací se na učitelku, či kamaráda, pokud potřebují pomoct (umí poprosit, poděkovat). Venku se děti věnují spontánním aktivitám rozvíjejícím jemnou a hrubou motoriku, tvořivost, fantazii, vztahy mezi dětmi, apod. Klade se důraz na bezpečnost, předchází se úrazům.

Před poledním odpočinkem čteme knihu: četba z knihy Mlsné medvědí příběhy; poslech audiopohádky, projekce pohádky.